Η ταχεία εκμετάλλευση καυσίμων χαμηλών εκπομπών κατά την διάρκεια αυτής της δεκαετίας θα αποτελέσει κρίσιμο παράγοντα για την επιτάχυνση της απανθρακοποίησης στον τομέα των μεταφορών. Σημαντικές ευκαιρίες στην ηλεκτροδότηση είναι διαθέσιμες για τον τομέα των οδικών μεταφορών, ενώ η αεροπλοΐα και η ακτοπλοΐα εξακολουθούν να εξαρτώνται περισσότερο από λύσεις βασισμένες σε εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με την έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), με τίτλο ''The role of e-fuels in decarbonising transport'' (δείτε εδώ).
Τα καύσιμα από ηλεκτρολυτικό υδρογόνο, ή από e-fuels (σ.σ. παράγονται με τη σύνθεση των δεσμευμένων εκπομπών CO2 και υδρογόνου, που παράγεται με τη σειρά του από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα), θα μπορούσαν να είναι μια βιώσιμη οδός μέσα στα επόμενα χρόνια. Τα e-fuels μπορούν να συμβάλουν στη διαφοροποίηση των επιλογών απαλλαγής από τον άνθρακα. Διατίθενται για την αεροπλοΐα και τη ναυτιλία και υπάρχει μεγάλη δυνητική συνέργεια με την παραγωγή βιοκαυσίμων.
Η παραπάνω έκθεση του IEA αξιολογεί τις επιπτώσεις ως προς τις απαιτούμενες μειώσεις κόστους, καθώς επίσης και ως προς τους διαθέσιμους πόρους και τις επενδύσεις, που απαιτούνται για έργα υποδομής, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της χρήσης των εναλλακτικών καυσίμων κατά τουλάχιστον 10% στην αεροπλοΐα και στη ναυτιλία έως το 2030.
Ωστόσο, μεσοπρόθεσμα τα e-fuels αναμένεται να παραμείνουν πολύ πιο ακριβά από τα ορυκτά καύσιμα και να ανταγωνιστούν άλλες επιλογές χαμηλών εκπομπών, όπως τα βιοκαύσιμα.
Η σχετική έκθεση καταλήγει πως προκειμένου να ενθαρρυνθεί η προσπάθεια εισχώρησης των e-fuels θα πρέπει να εφαρμοστούν συγκεκριμένες πολιτικές. Θα πρέπει, για παράδειγμα, να ενισχυθούν οι στόχοι για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου στις μεταφορές, να παρέχεται υποστήριξη για την χρήση καυσίμων χαμηλών εκπομπών, να αντιμετωπιστούν προκλήσεις και να ενθαρρυνθούν επενδύσεις σε αναδυόμενες αγορές και αναπτυσσόμενες οικονομίες, καθώς και να προωθηθεί η καινοτομία και η έρευνα.