top of page

Εναλλακτικά καύσιμα και στην Ναυτιλία

Updated: Feb 21

Το 80% του διεθνούς εμπορίου διακινείται μέσω της θάλασσας. Ωστόσο, η ναυτιλία είναι υπεύθυνη για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου. Έτσι, υπάρχει ο στόχος το (τουλάχιστον) 5% των καυσίμων στη ναυτιλία να είναι μηδενικών εκπομπών (scalable zero emission fuel - SZEF) έως το 2030, αναφέρει η έκθεση με τίτλο ''Progress Towards Shipping’s 2030 Breakthrough'' (δείτε εδώ), που δημοσιεύτηκε πρόσφατα. Σημειώνεται πως στον ορισμό αυτών των καυσίμων δεν περιλαμβάνεται το LNG.



Παρ' όλα αυτά, η εξέλιξη της προόδου δεν είναι γρήγορη, καθώς ακόμα δεν βρίσκονται στο επιθυμητό επίπεδο οι τεχνολογίες μηδενικού άνθρακα, που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στη ναυτιλία και παράλληλα υπάρχουν αρκετά κενά στην πολιτική κατεύθυνση διεθνώς. Απαιτούνται, επιπλέον, τεράστιες επενδύσεις, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι.



Η έκθεση καταλήγει τονίζοντας πως ο στόχος του 5% είναι εφικτός, όμως απαιτούνται αποφασιστικότητα και ρηξικέλευθες αποφάσεις από όλους τους φορείς, συμπεριλαμβανομένου του IMO (International Maritime Organization). Παρά τις ανακοινώσεις, παγκοσμίως, για παραγγελίες πλοίων, που θα κινούνται με μεθανόλη (σ.σ. τόσο η μεθανόλη, όσο και το ''πράσινο'' υδρογόνο και η αμμωνία είναι παραδείγματα εναλλακτικών καυσίμων), ο ρυθμός παραγγελιών μπορεί να οδηγήσει στην παράδοση μόνο του 1/5 των πλοίων που απαιτούνται για την επίτευξη του στόχου. Η βιομηχανία προοδεύει, όμως η δράση πρέπει να επιταχυνθεί.

bottom of page